رابط کامپیوتر کنترل شده توسط ذهن-یک واقعیت علمی

رابط کامپیوتر کنترل شده توسط ذهن-یک واقعیت علمی

نگه داشتن بازوی راست یا چپ دراز کشیده و نگه داشتن ماوس برای مدت طولانی در جلوی رایانه رومیزی ناراحت کننده است. اما چرا وقتی می توان اشاره گر را بر روی صفحه از طریق قدرت ذهن حرکت داد ، ماوس را نگه داریم؟ علمی تخیلی یا واقعیت؟

چه کسی نمی خواهد همه چیز را با خود جابجا کند ذهن؟ به زودی فناوری در دسترس خواهد بود که به کاربران رایانه اجازه می دهد نشانگر ماوس را بر اساس خواسته های خود روی صفحه حرکت دهند.

یک استارتاپ مستقر در نیویورک وجود دارد که در تلاش است آن را به واقعیت تبدیل کند. نام این استارتاپ CTRL-Labs است و به نظر می رسد که این شرکت از آنجا که اخیراً به یک مرکز بزرگتر در منهتن ، نسبتاً نزدیک به منطقه تئاتر نقل مکان کرده اند ، در حال رشد است. چگونه یک شرکت تازه متولد شده می تواند چنین املاکی را تأمین کند؟ ساده: این شرکت به تازگی 28 میلیون دلار با کمک Lux Capital و Google Ventures ، اکنون GV ، شعبه سرمایه گذاری شرکت مادر Google Alphabet ، جمع آوری کرده است. مجموع بودجه جمع آوری شده به 39 میلیون دلار در طول عمر سه ساله آنها. اما این دو شرکت تنها شرکت هایی نیستند که از CTRL-Labs پشتیبانی می کنند. این استارتاپ همچنین توسط Amazon Alexa Fund ، Paul Allen’s Vulcan Capital و پنج سرمایه گذار معروف دیگر پشتیبانی می شود. س Theال بعدی این است که سرمایه گذاران چه چیزی را در مورد این شرکت جوان فناوری جذاب می دانند؟

تأسیس شده توسط توماس ریاردون ، یک نابغه فناوری که به نظر می رسد جلوتر از دوران خود است. برای شروع ، در حالی که اکثر نوجوانان سعی می کردند دبیرستان را پشت سر بگذارند ، ریاردون در حال گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی علوم و ریاضیات در MIT بود. به نظر می رسد که این یک دستاورد بزرگ نبود ، Reardon اقدام به هدایت پروژه در مایکروسافت کرد که بعداً مشخص شد Internet Explorer بود. بعدها در زندگی خود ، بنیانگذار CTRL-Labs علوم اعصاب و رفتار را در دانشگاه کلمبیا مطالعه کرد و در آنجا دکترای خود را گرفت. دانشگاه کلمبیا همچنین محل تولد آزمایشگاه های CTRL بود که Reardon با همکاران علوم اعصاب پاتریک کایفوش و تیم ماچادو در سال 2015 آغاز کرد. آنها با هم و از طریق شرکت جدید خود مایلند "به بزرگترین س questionال در علوم عصبی ، طراحی و محاسبات پاسخ دهند." پس از سه سال از عمر شرکتشان ، آنها یک بازوبند برای ارتباطات الکتریکی بین مغز و بازو تهیه کردند.

با این حال ، در مرحله توسعه ، بازوبند از مجموعه ای کوچک ساخته شده است. تخته های مدار که به یکدیگر چسبیده اند و به طور جداگانه با طلا ترکیب شده اند تا از چسبندگی به پوست اطمینان حاصل شود. با استفاده از کابل روبان ، کل سیستم به رزبری پای متصل می شود و سپس با استفاده از شبکه بی سیم ، نرم افزاری را بر روی رایانه شرکت متصل می کند. تا آنجا که بازوبند ذهن کاربر را می خواند ، راز الکترومیوگرافی دیفرانسیل است. به بیان ساده ، قسمتی از نوار که با پوست در تماس است ، تغییرات سیگنال های الکتریکی را که مغز با عضلات و فیبرهای عضلانی بازو مبادله می کند ، با اتصال به آکسون های پایینی نورونهای حرکتی می خواند و تحلیل می کند.بعد ، با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین بر اساس TensorFlow توسط Google ، الکترودها بدون توجه به اینکه کاربر در حال حرکت دادن عضله است یا خیر ، نبض هر عصب را جدا می کند.

تظاهرات اولیه و آزمایش بازوبند هنوز 100٪ دقیق نیست ، اما تیم CTRL-Labs در حال پیش بینی همکاری احتمالی با شرکت های تلفن های هوشمند ، توسعه دهندگان بازی های ویدئویی و حوزه پزشکی است. این شرکت قصد دارد ابتدا گروه را از طریق کیتی که تا پایان سال در دسترس قرار می دهد ، به توسعه دهندگان معرفی کند. اما تا زمانی که گروه به بازار مصرف می رسد ، ممکن است با رقابت کمی از سایر شرکت ها که در حال کشف دنیای هوش مصنوعی هستند ، مواجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد