داده های مغزی و مدل های کسب و کار: چگونه رابط مغز و رایانه با هوش مصنوعی به بازار داده پردرآمد دامن می زند

داده های مغزی و مدل های کسب و کار: چگونه رابط مغز و رایانه با هوش مصنوعی به بازار داده پردرآمد دامن می زند

چگونه یادگیری ماشین همراه با رابط مغز و رایانه می تواند جریان درآمد جدیدی ایجاد کند

عکس مورگان هوسل در Unsplash

اخیراً این شانس را داشتم که شرکت کنم یک گروه وظیفه مسئول ایجاد مدلهای تجاری جدید مربوط به رابطهای مغز و رایانه. هدف این بود که به یک شرکت بزرگ فناوری کمک کند تا بفهمد چگونه می تواند از داده های مغز به طور اخلاقی استفاده کند.

با افزایش رابط های غیرتهاجمی مغز و رایانه (BCIs) ، توسعه راه حل های یادگیری عمیق برای کمک به بهبود دقت BCIs و کاهش هزینه هدست های EEG (Electroencephalography) ، تعداد فزاینده ای از استارتاپ ها و شرکت های بزرگ فناوری به دنبال راه های جدیدی برای ایجاد درآمد از داده های مغز هستند.

در واقع ، توسعه رابط های مغز و رایانه بازار سودآوری داده ها را تقویت کرده و توسعه "سرمایه داری عصبی" را تسریع می کند. چندین شرکت در حال تلاش برای یافتن بهترین استراتژی هستند تا قبل از اینکه BCI های تهاجمی و غیرتهاجمی به یک محصول بازار انبوه تبدیل شوند.

در این مقاله ، اهمیت تجارت داده های مغزی را توضیح خواهم داد. با الگوریتم ها ، مدل های تجاری احتمالی آینده مربوط به BCI ها ، نحوه ترکیب BCI و AI اکوسیستم های محصول قوی تر و مفهوم "neuropapitalism".

رابط مغز و کامپیوتر-توضیح

برای کسانی که با اصطلاح "رابط مغز و رایانه" آشنا نیستند ، دستگاهی را تعریف می کند که امکان برقراری ارتباط مستقیم بین مغز و ماشین را دارد.

به عبارت دیگر ، BCI یک "کامپیوتر- سیستم مبتنی بر سیگنال های مغزی ، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را به دستوراتی که برای انجام عمل مورد نظر به یک دستگاه خروجی منتقل می شوند ، ترجمه می کند. "(1). قصد انسان با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین برای طبقه بندی سیگنال های الکتریکی تولید شده توسط مغز به با استفاده از ابزارهای خاص ، امکان تبدیل این سیگنال های بیومتریک به بینش های کاربردی برای اندازه گیری احساسات و کنترل دستگاه های متصل وجود دارد.

یادگیری ماشین و توسعه BCI غیرتهاجمی

در این مقاله ، من اغلب به "یادگیری ماشین" به دو دلیل اشاره می کنم. اولین مورد این است که BCI می تواند به ایجاد جلوه های بهتر شبکه داده و جمع آوری داده های استراتژیک کمک کند. مورد دوم مربوط به این است که چگونه ML می تواند به BCI ها برای آماده شدن در بازار کمک کند.

در واقع ، توسعه رابط مغز و کامپیوتر با یادگیری ماشین ارتباط تنگاتنگی دارد. تکنیک های ML (از جمله یادگیری عمیق) نقش کلیدی در "استخراج ویژگی ها و طبقه بندی سیگنال های EEG/ECoG" (2) ایفا می کند.

بر اساس تجربه من ، رمزگشایی فعالیت الکتریکی مغز با تنوع زیاد و غیر سر و صدای ثابت به یک سیگنال معنی دار دشوار است. بنابراین ، استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین کلیدی برای حل برنامه های کاربردی BCI است.

برای مقابله با چالش های کاربرد BCI ، چندین سازمان برای بهبود استخراج ویژگی های ضروری از سیگنال های EEG تلاش می کنند.

از نظر تجربه مشتری ، استفاده از هوش مصنوعی و BCI می تواند به این شکل باشد. بگذارید تصور کنیم که در خیابان شخصی را می بینید که تی شرت مورد علاقه شما را پوشیده است. بعداً ، در حالی که در برنامه رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود حرکت می کنید ، یک تی شرت با ظاهر مشابه را روی یک پست حمایت شده مشاهده می کنید. ممکن است شخصی که این تی شرت را می پوشد شبیه شما باشد محتوای مبتنی بر شبکه های مخالف تولیدی (GAN). این سناریو می تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود.

رابط مغز و رایانه و داده های بازاریابی

با استفاده از BCI ها ، شرکت ها می توانند داده های کلیدی بازاریابی مانند فعال سازی حافظه را جمع آوری کنند.

این وضعیت به شرکت ها این امکان را می دهد تا اطلاعات شخصی تری درباره مصرف کنندگان جمع آوری کرده و نحوه تعامل ما با دستگاه های روزمره را به طور اساسی تغییر دهند.

تصویر نویسنده

رابط مغز و رایانه به شرکت ها این امکان را می دهد که" سفرهای مشتری ، احساسات و ترجیحات آنها "(4) را به طور عمیق تری پیگیری کنند. تبلیغات و تجربیات سفارشی را افزایش دهید تا فروش را مستقیماً به مغز یا دستگاه های پوشیدنی خود افزایش دهید.

BCI ها همچنین می توانند برای "بهینه سازی تبلیغات اینترنتی و نقاط تلویزیونی" استفاده شوند (5). با اطمینان می توان فرض کرد که داده های امواج مغزی به جای داده های کوکی به هنجار جدیدی برای تبلیغات آینده مبتنی بر وب تبدیل می شود.

اگر شرکتی مانند Google تصمیم به توسعه BCI ها داشته باشد ، می تواند تشخیص دهد که آیا شما توجه به تبلیغات ویدیویی ، احساسی که نسبت به آنها دارید و اینکه آیا آنها شخصاً به شما مربوط هستند یا خیر. شرکتی مانند اپل می تواند BCI ایجاد کند که لیست پخش موسیقی را با توجه به روحیه شما انتخاب می کند.

سایر شرکت ها ممکن است برنامه هایی را برای جمع آوری داده های مغز شما با استفاده از BCI ساخته شده توسط یک شرکت دیگر توسعه دهند (کمی شبیه Google Play و برنامه های تلفن همراه شخص ثالث).

تصویر نویسنده > همین شرکتهای بزرگ فناوری نیز بیشتر از اشکال جدید BCI سود خواهند برد. در واقع ، برخی از شرکت ها می توانند از قبل یک رابط مغز و کامپیوتر به شکل هدفون ایجاد کنند (6). اشکال دیگر BCI به مزایای BCIs برای توده ها در یک فرم که مردم به طور منظم از آن استفاده می کنند ، کمک می کند. به همین دلیل است که داده های مغزی برای شرکت ها بسیار استراتژیک می شود.

هدست هایی که قادر به اجرای طیف وسیعی از برنامه های شخص ثالث هستند ، اکنون با قیمت 100 دلار (7) خریداری می شود.

نوروکاپیتالیسم & مدلهای تجاری

طی ماموریت من ، ما به این نتیجه رسیدیم که شرکتهای فناوری پیشرفته باید از قبل آماده شدن برای تسریع دوران عصب سرمایه داری را آغاز کنند. سالهای آینده تحت تأثیر تجاری سازی داده های مغزی در بازار مصرف قرار خواهد گرفت. همچنین توسعه دستگاههایی که برای تعامل با BCI ساخته شده اند.

رابط غیرتهاجمی مغز و رایانه باعث می شود که افراد داده های مغزی خود را با خدمات شرکت های خصوصی مبادله کنند.

New Brain-Computer مدلهای تجاری رابط؟

فراتر از ساختن رابطهای مغز و کامپیوتر ، من انتظار دارم که شرکتهای بزرگ فناوری یک اکوسیستم واقعی از برنامه های کاربردی رایگان و سایر دستگاهها را در کنار BCI توسعه دهند.

بر اساس تجزیه و تحلیل ما ، ما معتقدیم که مدل اصلی کسب و کار برای BCI ، مدلی به نام "پرداخت با داده" خواهد بود. به عنوان مثال ، برخی از برنامه های کاربردی BCI مانند انتخاب موسیقی می توانند به صورت رایگان در ازای دسترسی کاربران به تمام داده های مغز خود ارائه شوندمربوط به این برنامه (8).

این داده ها می توانند سازماندهی شوند و یا برای اهداف تبلیغاتی هدفمند استفاده شوند و یا با قیمت مناسب به اشخاص ثالث فروخته شوند. با بهبود کیفیت خدمات و ارتباط تبلیغات ، این مدل کسب و کار به افزایش قفل شدن مشتریان کمک می کند.

Lock In Effect: استراتژی ای که در آن یک شرکت کار را برای مشتریان خود بسیار سخت می کند آنها را ترک کنید. تصویر نویسنده

شرکت ها می توانند همچنین از داده های مغز برای بهبود توصیه های محصول و افزایش ارزش طول عمر هر مشتری استفاده کنید. این برای اکثر شرکت های تجارت الکترونیک استراتژیک است. در این صورت ، داده های مغزی به یک مدل کسب و کار موجود کمک می کند.

ما همچنین انتظار داریم BCI ها رابط کاربری آینده شوند و ارتباطات یکپارچه تری را با دستگاه ها ایجاد کنند. به این ترتیب ، شرکت های بزرگ فناوری سعی خواهند کرد ویژگی های مربوط به BCI را به استراتژی اکوسیستم محصول فعلی خود اضافه کنند. سپس آنها می توانند داده ها را از منابع/دستگاه های متعدد از جمله BCI/داده های مغز جمع آوری کنند. داده های مغزی به بهبود کارایی اکوسیستم و افزایش حداکثر ارزش مشتری و ماندگاری مشتری کمک می کند.

ادغام BCI با اکوسیستم محصول موجود نیز به افزایش فروش کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر مصرف کننده به محصول خاصی در یک فروشگاه توجه می کند ، عینک های هوشمند مجهز به BCI می توانند فکر مربوط به قیمت را طبقه بندی کرده و این اطلاعات را به فروشگاه ارسال کنند که می تواند از قیمت های پویا برای تعدیل قیمت استفاده کند.

اکثر مشاغل فروش محتوای آنلاین از استفاده از داده های مغزی بسیار سود خواهند برد. به عنوان مثال ، شرکت های رسانه ای می توانند از داده های مغز برای تصمیم گیری در مورد ایجاد محتوا استفاده کنند. BCI ها همچنین می توانند سطح توجه هر خواننده را اندازه گیری کرده و محتوا را در زمان واقعی تنظیم کنند.

بهبود ارتباط تبلیغات/پیوندهای وابسته در کنار هر محتوا ممکن می شود. همچنین می توان از داده های مغزی برای ایجاد توصیه های محتوایی بهتر و مشارکت بیشتر استفاده کرد. سپس شرکت ها می توانند برای استفاده (مانند Netflix) هزینه دریافت کنند.

تصویر توسط نویسنده

سایر شرکت ها ممکن است از طریق برنامه خود به داده های مغز شما و همچنین سایر داده های مربوط به شما دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال ، LinkedIn می تواند اطلاعات مربوط به تجربیات شغلی گذشته شما و داده های مربوط به نحوه واکنش شما به آگهی های شغلی خاص را بفروشد. به این ترتیب ، شرکت ها می توانند دسترسی به داده های برتر را بفروشند یا حتی دسترسی API را به داده های خام ساخته شده با داده های مغزی بفروشند. ' بهره وری. برخی از شرکت ها قبلاً از BCI استفاده کرده اند تا "تغییرات حالات احساسی در کارکنان خط تولید ، ارتش و در راس قطارهای سریع السیر را تشخیص دهد" (9).

BCI های موجود با سنسورهای بی سیم به طور مداوم "امواج مغزی استفاده کننده را تحت نظر داشته باشید و داده ها را به رایانه هایی که از Machine Learning برای تشخیص موج احساسی مانند افسردگی ، اضطراب یا خشم استفاده می کنند" (10) نظارت کنید. به شرکتهای تخصصی BCI را به عنوان راهی برای افزایش کارایی کلی کارگران با تغییر دفعات و طول زمانهای استراحت برای کاهش استرس روانی ترویج خواهند کرد. من انتظار دارم که اکثر BCI ها را در کلاه ایمنی معمولی یا کلاه های یکنواخت پنهان کنم.

من تصور می کنم که برخی از مشاغل خاص به BCI نیاز دارند (خلبانان ،رانندگان کامیون و غیره).

داده های مغزی کارکنان می تواند به یک منبع درآمد جدید تبدیل شود. در واقع ، داده های مغزی را می توان برای اهداف مرتبط با مجموعه داده یا مطالعات بازار به شرکت های دیگر فروخت. تولید بسیاری از محصولات مبتنی بر یادگیری ماشین بیشتر محصولات یا خدمات فناوری فعلی به کیفیت داده های کاربر بستگی دارد. هرچه تعداد کاربران از یک برنامه بیشتر باشد ، می توان داده های بیشتری جمع آوری کرد تا مدل ها را تربیت کند و دقت بیشتری را ارائه دهد ، که به نوبه خود کاربران بیشتری را جذب می کند.

به نظر من ، داده های مغزی مشاغل ساخته شده را بیشتر تقویت می کند بر اثرات شبکه داده دسترسی به داده های مغزی به معنای مجموعه داده بهتر برای ابتکارات ML ، ML بهتر به معنای خدمات/محصولات بهتر و غیره است. شرکت هایی که توانایی استفاده از داده های مغزی را ندارند ، تأثیرات شبکه شبکه داده های قدرتمندتری خواهند داشت.

تصویر نویسنده ، با الهام از منبع [https://twitter.com/realalexbarge/status/922870908980748288] < h1> فراتر از بازاریابی

تقریباً همه شرکت ها/صنایع تحت تأثیر داده های مغزی قرار می گیرند. پیامدهای داده های جمع آوری شده از طریق استفاده از BCI بسیار فراتر از تبلیغات هدفمند است. به عنوان مثال:

شرکت های بیمه ممکن است از داده های مغز برای "تعیین میزان کسر مبلغ شما بر اساس سطح استرس ثبت شده در EEG" استفاده کنند. (11) بانک ها می توانند "اعتبار از طریق داده کاوی" (12) و داده های مغزی را تعیین کنند. صنعت سرگرمی ممکن است از داده های مغزی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مصرف کنندگان و ایجاد برنامه های متناسب تر استفاده کند. محتوای ساخته شده بازی های عصبی ، "جایی که شما حرکات خود را در یک بازی ویدیویی با استفاده از مغز خود کنترل می کنید" (13) به جای یک کنترل کننده سنتی ، بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد. واکنش مغز بازیکنان را می توان جمع آوری کرد و به شرکت های دیگر فروخت ... این برنامه ها به عنوان اسب تروا برای جمع آوری داده های مغزی عمل می کنند ، سپس داده ها را به یک خندق رقابتی تبدیل می کنند که به بهبود سایر محصولات/راه حل ها کمک می کند.

خندق داده: یک خندق داده "یک مزیت رقابتی است که شما در برابر آن مشاغل دیگر بر اساس مجموعه داده های اختصاصی شما "(14).

ایجاد اعتماد

با وجود این درآمدهای جدید بالقوه امیدوارکننده ، باید عدم شفافیت فعلی در مورد اینکه کدام دستگاه ها واجد شرایط هستند را برجسته کنم به عنوان BCIs در واقع ، یک منطقه خاکستری نظارتی برای BCI های غیر تهاجمی وجود دارد. از نظر برخی از کارشناسان ، این بدان معناست که جامعه ما به برخی قوانین در مورد نحوه جمع آوری ، ذخیره و استفاده از مغز (15) نیاز دارد.

با اطمینان می توان گفت که اکثر شرکت های بزرگ فناوری دارای سابقه استفاده غیر اخلاقی از داده های مشتری من انتظار دارم که شرکت های بزرگ فناوری زمان و پول زیادی را روی محتوایی سرمایه گذاری کنند که توضیح می دهد چگونه از حریم خصوصی داده های شما محافظت می کنند. وقتی BCI ها به جریان اصلی تبدیل می شوند ، حریم خصوصی داده ها به یک عامل متمایز کننده اصلی تبدیل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، پیوندهای زیر را توصیه می کنم:

ترکیبی از رابط های مغز و رایانه و هوش مصنوعی: برنامه ها و چالش ها پیشرفت رابط کامپیوتر مغز در علوم اعصاب: برنامه ها و مسائل گوش هایی که می توانند ذهن شما را بخوانند؟ Orbityl مرزهای رابط های مغز و رایانه را پیش می برد افزایش رابط های رایانه ای مغز و آینده بازاریابی نوروکاپیتالیسم چیست و چرا در آن زندگی می کنیم؟ یادگیری عمیق در رابط مغز و رایانه: وضعیت فعلی و چالش ها برای پیشرفت در این زمینه فناوری ذهن را با ماشین ها درگیر می کند و نگرانی ها را افزایش می دهد آینده عجیب رابط های مغز و کامپیوتر: جایگزینی رمزهای عبور با افکار و مدیران ذهن خوان کهمی تواند بفهمد چه زمانی بی حوصله هستید اسکن مغز در کارخانه های چین احتمالاً کار نمی کند-اگر اصلاً اتفاق بیفتد مثل این است که آنها ذهن من را می خوانند: چگونه نسل بعدی برنامه ها امواج مغزی شما را به بازار عرضه می کنند. استفاده از داده کاوی برای بهبود ارزیابی اعتبار از طریق مدل های امتیازدهی اعتبار مسابقه برای کنترل بازی های ویدئویی با استفاده از ذهن فیس بوک در حال تأمین هزینه آزمایشات مغزی برای ایجاد دستگاهی است که ذهن شما را می خواند: شرکت های بزرگ فناوری سعی می کنند افکار مردم را بخوانند و هیچ کس آماده عواقب آن نیست منظور از فناوری نوظهور خواندن ذهن در بازاریابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد